Když vám pronajímatel oznámí, že s vámi končí, máte dle výpovědní lhůty celkem dost času na nějakou akci. Musíte si najít nový pronájem a uzavřít novou nájemní smlouvu. Tento životní krok není nic příjemného zvláště pro toho, kdo nerad mění své zvyklosti a působiště. Mnohem lépe jsou na tom lidé, co se stěhují do vlastního, buď prodávají a kupují, anebo mění životní styl, kupříkladu končí s bydlením ve městě a hodlají zbytek života trávit někde na klidnějším místě.
Každopádně u změny pronájmu i u přestěhování do vlastního objektu je zásadní časový odstup a dostatečný prostor na přípravné práce. Rozhodnout se přemístit na nové působiště během nadcházejícího víkendu je pěkná hloupost, potřebujete totiž alespoň měsíční předstih. Proč až tak dlouhou dobu?
Parkování ve městě – pokud bydlíte v Praze, bude takřka nutností zajistit úřední cestou placené parkovací místo pro stěhováky. Stěhování Praha Odnes to pak proběhne v poklidu a bez stresu, ovšem pamatujte na to, že na magistrátu mají celý měsíc na vyřízení vaší žádosti.
Změna adresy, nové doklady, dodavatelé energií – v předstihu si rovněž vyřizujte tyto záležitosti, musíte nahlásit změnu adresy na celou řadu institucí (pojišťovny, finanční úřady, banky, registr vozidel atd.). Budete potřebovat „vyběhat“ nové doklady a zařídit přepis vodného a stočného, elektřiny, zemního plynu, dálkového vytápění, placení do fondu oprav atp. Ten jeden měsíc času by vám na to měl stačit.
Balení věcí – současně s administrativními záležitostmi začněte pomalu balit věci do krabic, opatřovat si výplňový materiál, nejlépe bublinkovou fólii. Hodí se vám i tenká fólie na nábytek a spotřebiče. S měsíčním předstihem také kontaktujte stěhovací firmu a pozvěte domů jejich technika, který posoudí rozsah prací a vyhodnotí situaci. Stěhovací firmy mohou rovněž rozmontovat a smontovat nábytek, poradí si i s kuchyňskou linkou, zvládnou instalaci vestavěné skříně, připojení spotřebičů, vody a odpadu, instalaci osvětlení, garnýží apod.